Wśród ludzi, komunikacja semiochemiczna jest wykorzystywana do przekazywania behawioralnie istotnych informacji, np. informacji o statusie społecznym, niebezpieczeństwie, czy organizacji społecznej. W wielu przypadkach feromony mogą być pochodnymi hormono-podobnych substancji. W konsekwencji, niezliczona ilość badań przeprowadzona została na ludziach celem zbadania możliwych właściwości feromonalnych steroidów androgennych.
Poza dyskusją na temat produkcji i percepcji steroidów androgennych, wyjaśnione zostanie, czy ich odbiór może wpłynąć na nastrój i zachowanie ludzi. A zatem, zbadano czy lokalne preferencje mogą być zmienione w wyniku ekspozycji na Androstenon. Wykazano, że heteroseksualne kobiety i homoseksualni mężczyźni preferują fotele spryskane Androstenonem. Jednakże, ponieważ efekt ten jest pozytywnie skorelowany z wrażliwością na Androstenon, rezultaty mogą być wynikiem ogólnej węchowej atrakcyjności niskich stężeń Androstenonu. Biorąc pod uwagę sprzeczne rezultaty badań nad ludzkimi feromonami, ostatecznie ustalone zostanie czy kontekst i doświadczenie odbiorcy mają znaczący wpływ na skuteczną wymianę informacji feromonowych.